Kymmenen askelta menestykselliseen sähköpostimarkkinointiin
Sähköpostimarkkinointi kertoo viestisi intiimisti vastaanottajalle. Markkinointi ei kuitenkaan ole aina yhtä tehokasta. Toiset viestit luetaan, kun taas toiset heitetään roskakoriin lukematta. Olet varmasti huomannut itsekin, että jokin viesti herättää mielenkiintosi, kun taas toiset saavat sinut vain ärsyyntymään. Jos haluat onnistua sähköpostimarkkinoinnissa, sinun kannattaa lukea seuraavat ohjeet.

1. Panosta laatuun: Panosta lähetettävän viestin laatuun, älä määrään. Laadukas kampanja saavuttaa suuremman vastausprosentin. On tärkeää, että vastaanottajan osoitteet ovat aktiivisia ja toimivia. Jos käytät vanhentuneita tietoja, se voi johtaa ongelmiin. Pyri aina tarkastamaan rekisterin ajankohtaisuus ennen sen käyttöä.

2. Suoraan asiaan: Kerro asiasi suoraan ja tehokkaasti. Diibadaaba- teksti päätyy roskakoriin nopeasti. Parasta on, jos pystyt kertomaan markkinointiviestisi viidellä rivillä. Rakenna viesti niin, että asia menee perille yhdellä vilkaisulla.

3. Toisto tuo tulosta: Keskity markkinoimaan kohderyhmällesi aktiivisesti, sillä toisto tuo tulosta. Muista että tulevan asiakkaasi pitää nähdä mainos vähintään 3 kertaa, ennen kun hän edes ajattelee vastaamista sinulle. Kun viesti on nähty yli 5 kertaa, alat olla uskottava asiakkaan silmissä.

4. Ole henkilökohtainen: Sähköpostimarkkinoinnin vahvuus on sen henkilökohtaisuus. Kun viestisi on päätynyt vastaanottajan postilaatikkoon, ole ystävällinen ja tehokas. Tee sähköpostista henkilökohtainen viesti, joka kertoo, miten tuotteenne tai palvelunne voisi auttaa häntä.

5. Oikeaan aikaan: Lähetä markkinointikirje silloin, kun vastaanottajalla on aikaa lukea se. Onko oikea aika maanantaiaamu vai keskiviikkoilta. Se selviää, kun seurataan postin avauksia ja klikkauksia.

6. Otsikko on tärkein: Viestin aihe on ensimmäinen asia, jonka vastaanottaja näkee. Se määrittää, luetaanko viestisi vai ei. Jos voit esittää lupauksen, joka auttaa asiakastasi liiketoiminnassaan, on hyvin todennäköistä, että viesti luetaan. Otsikon tulee olla lyhyt ja ytimekäs. Kokemus auttaa tässä: kokeilemalla opit, millainen otsikko herättää kohderyhmäsi mielenkiinnon.

7. Käytä otsikoita ja väliotsikoita: Kehittele mielenkiintoisia otsikoita tyyliin, miten voimme auttaa ja miten te tästä hyödytte. Viestisi silmäillään nopeasti läpi, ja otsikot nappaavat lukijan mielenkiinnon. Jos otsikot ovat houkuttelevia ja mielenkiintoisia, niin lukija kyllä käyttää hetken lukemiseen.

8. Muista esikatselu: Kokeile, miltä viestisi näyttää, kun se saapuu sähköpostiin. Lähetä posti aina itsellesi ensin ja sitten vasta asiakkaille. Tarkasta, että teksti on oikein kirjoitettua. Jos et itse ole kielenhuollon ammattilainen, lähetä tekstisi oikoluettavaksi ennen lähetystä. Kirjoitusvirheet vievät uskottavuuden.

9. Seuraa raportteja: Kun käytät sähköpostin lähetyspalvelua, saat raportin, ketkä vastaanottajista avasivat viestin. Henkilö, joka on lukenut viestisi ja klikannut postiasi monta kertaa, on taatusti kiinnostunut kuulemaan lisää. On tärkeätä seurata avausprosenttia ja sen perusteella kehittää markkinointiviestintää. Opit, että millainen otsikko saa suuren avausprosentin ja millainen otsikko jää avaamatta. Nämä tiedot auttavat sinua kehittämään markkinointia.

10. Ole kärsivällinen: Markkinoinnin voima perustuu toistoon. Jos et saanut heti kysymyksiä sähköpostiisi tai puhelimesi ei pirahtanut, älä huolestu. Vastaanottaja on voinut kiinnostua ja tutkii verkkosivujanne. Voi olla, että viikon päästä hän lähestyy sinua.

Ideasta toteutukseen, toteutamme e-markkinointikirjeet avaimet käteen periaatteella, ota rohkeasti yhteyttä.